Om oss
Vi är din åskledare, om olyckan är framme
Blue Idea är Nordens ledande leverantör av SMS-tjänst. SMS-Service finns idag i över 150 svenska kommuner eller kommunala bolag och används flitigt för att säkerställa en god kommunikation och service till kommuninvånare.
Nyckelordet är service
Vi vill gärna erbjuda dig den bästa servicen så att du i din tur kan erbjuda dina kunder den bästa servicen.
Därför har vi inte bara specialiserat oss på en kärnprodukt utan också på ett fåtal segment. Det ger oss möjlighet att möta våra kunder och lyssna på deras behov och önskemål – och därmed utveckla nya värdefulla lösningar.
Servicenivån måste vara hög även när saker och ting inte går som de ska. Om en kund ringer in ett fel ser vi till att det snabbt blir åtgärdat.
Vi är alltid lätta att nå
För oss är det viktigt att vi är lätta att nå för våra kunder. Vår tjänst används ofta i tidskritiska situationer och i dem ska vi vara åskledaren som minskar oron. Inte bara via SMS-Service utan också som en närvarande samarbetspartner.
Därför kan du vara försäkrad om att du snabbt och enkelt kan komma i kontakt med oss om du behöver hjälp. Du hamnar aldrig i en telefonkö utan ditt samtal besvaras inom bara några sekunder.
Och eftersom vi arbetar för att vara en liten, flexibel enhet kan vi reagera och agera direkt.
För oss handlar det om att erbjuda våra kunder den bästa servicen så att de i sin tur kan erbjuda sina kunder den bästa servicen. Det var så allt började 2009, när en mycket speciell bok – och ett mycket speciellt möte – blev startskottet till Blue Idea som idag verkar på den svenska, danska och finska marknaden.
Din pålitliga samarbetspartner
För oss är det oerhört viktigt att vara en pålitlig samarbetspartner. Vi lovar aldrig mer än vi kan hålla och våra kunder vet alltid var de har oss. Om vi någon gång skulle göra fel ser vi till att åtgärda det så snabbt som möjligt.
För oss är det viktigt att vi är ärliga och står för det vi har sagt. Vi går gärna mot strömmen om vi tror att det är rätt väg. Vi är inte rädda för att tacka nej om vi bedömer att vi inte kan leverera det som kunden har behov av. Oavsett om det är en ny lösning eller ett nytt kundsegment.
På Blue Idea respekterar vi våra kunder och vår kärnprodukt – vårt förtroende och vår integritet är inte till salu.